ט"ו באב, יום כיפור וקרבה מחודשת

אָמַר רַבָּן שִׁמְעוֹן בֶּן גַּמְלִיאֵל, לֹא הָיוּ יָמִים טוֹבִים לְיִשְׂרָאֵל כַּחֲמִשָּׁה עָשָׂר בְּאָב וּכְיוֹם הַכִּפּוּרִים, שֶׁבָּהֶן בְּנוֹת יְרוּשָׁלַיִם יוֹצְאוֹת בִּכְלֵי לָבָן שְׁאוּלִין, שֶׁלֹּא לְבַיֵּשׁ אֶת מִי שֶׁאֵין לוֹ.

וּבְנוֹת יְרוּשָׁלַיִם יוֹצְאוֹת וְחוֹלוֹת בַּכְּרָמִים.
וּמֶה הָיוּ אוֹמְרוֹת, ?
בָּחוּר, שָׂא נָא {לג} עֵינֶיךָ וּרְאֵה, מָה אַתָּה בוֹרֵר לָךְ. אַל תִּתֵּן עֵינֶיךָ בַנּוֹי, תֵּן עֵינֶיךָ בַמִּשְׁפָּחָה. שֶׁקֶר הַחֵן וְהֶבֶל הַיֹּפִי, אִשָּׁה יִרְאַת ה' הִיא תִתְהַלָּל (משלי לא).
וְכֵן הוּא אוֹמֵר, צְאֶינָה וּרְאֶינָה בְּנוֹת צִיּוֹן בַּמֶּלֶךְ שְׁלֹמֹה בָּעֲטָרָה שֶׁעִטְּרָה לּוֹ אִמּוֹ בְּיוֹם חֲתֻנָּתוֹ וּבְיוֹם שִׂמְחַת לִבּוֹ (שיר השירים ג).
בְּיוֹם חֲתֻנָּתוֹ-, זֶה מַתַּן תּוֹרָה. וּבְיוֹם שִׂמְחַת לִבּוֹ,- זֶה בִּנְיַן בֵּית הַמִּקְדָּשׁ, שֶׁיִּבָּנֶה בִמְהֵרָה בְיָמֵינוּ. אָמֵן:
מה מחבר בין טו באב ליום הכיפורים?
שניהם ימים של חיבור והפלת מחיצות, של ביטול הריחוק וחידוש הקרבה.
בט"ו באב - במימד האישי ,הזוגי והמשפחתי .
גם במציאת זיווג ואהבה וגם
" יום שהותרו שבטים לבוא זה בזה" יום של קירוב בין חלקי העם ושבטיו.
וביום הכפורים- היום שניתנו הלוחות השניות ,בוטלה מחיצת הברזל שהפסיקה בין ישראל לאביהם שבשמיים , חודשה האהבה שבין כנסת ישראל לאלוהיה, בין הדד לרעיה.
"לא טוב היות האדם לבדו"
ולכן הימים שבהם מוצאים זוגיות ומחזקים לכידות חברתית בין אדם לחברו וקרבה בין אדם למקום-
הם "ימים טובים"
והדברים קשורים ומחוברים.
הקשר הרוחני של יום הכפורים מתחיל בהפלת מחיצות בתא המשפחתי והזוגי ,וגם החברתי. בשלום ואהבה בין איש לאשתו ובין אדם לחברו.
בריסון ומיתוק אש המחלוקת והפירוד ההורסת והפיכתם לאש של אהבה בונה וידידות, מתוך מחילה וסליחה ועין טובה בכל המישורים.
" עזה כמוות אהבה... רשפיה רשפי אש שלהבת יה"
טו באב שמח!
תמונה יכולה לכלול: ‏‏מזון‏‏
1,090
אנשים שהגעת אליהם
34
מעורבויות

תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה